Alla inlägg under juli 2009

Av märta olsson - 29 juli 2009 18:00

Asså denna dag. Var med några kollegor till retten (tingsrætten idag) Det børjade med att de tvingade i mig ett wienerbrød till morgenmat då de skulle fira någons fødelsedag. Sen var jag halva dagen med på retten (tingsrætten) vilket var intressant. Nær vi kom tillbaka (hade ikke ætit någon frukost (lunch) blev det kage (kaka) asså, det var gott men søtt. Då skulle vi fira en pension. Och det måste jag sæga att de talar en hel del om fikabrød hær och vi spiser det titt som tætt. Fast nær jag tænker efter så gør vi det mkt hemma också:) Något med myndigheten kanske:) hahahhahah


Japp, då bær det av till gymmet efter alle kager:) ha det gøtt:)

Av märta olsson - 29 juli 2009 18:00

Asså denna dag. Var med några kollegor till retten (tingsrætten idag) Det børjade med att de tvingade i mig ett wienerbrød till morgenmat då de skulle fira någons fødelsedag. Sen var jag halva dagen med på retten (tingsrætten) vilket var intressant. Nær vi kom tillbaka (hade ikke ætit någon frukost (lunch) blev det kage (kaka) asså, det var gott men søtt. Då skulle vi fira en pension. Och det måste jag sæga att de talar en hel del om fikabrød hær och vi spiser det titt som tætt. Fast nær jag tænker efter så gør vi det mkt hemma också:) Något med myndigheten kanske:) hahahhahah


Japp, då bær det av till gymmet efter alle kager:) ha det gøtt:)

Av märta olsson - 24 juli 2009 19:26

Solen skiner och jag har årskort på tivoli:) konsert ikvæll med kaiser cheifs och imorgon sætter priden igång med outgames.


Den førsta månaden av 1000 intryck har lagt sig och nu går jag mot en hærlig vardag:) Då jag inte uppmærksammar alla olikheter lika mkt och inser att mkt ær lika med, men fortfarnde ær det " stille og rolig" hær på øn i Søder.


Hoppas alla har en fortsatt underbar sommar!


kram mærta



Av märta olsson - 1 juli 2009 19:12

Fan vilket viktigt ord och innebörd, att vara tacksam. Jag känner att jag har mycket att vara tacksam för. Nyligen skrev jag dagbok och fyllde nästan en hel sida med saker att vara tacksam för, underbart! :)


Sedan en vecka tillbaka har nu min kära kollega Sebrina, givit mig i uppgift att ha förstagångssamtal med även danskspråkiga klienter, var lite rädd först,(hur skall  vi förstå varandra), men det går alldeles utmärkt och vi förstår nästan varandra helt och hållet. Ha ha, och när vi inte förstår så skrattar vi, hahahhahaha. En upptäck är att det är far much more lättare att förstå filosofi och prat om livet än fakta och räkneord (men det kommer). Men det passar mig utmärkt. Det är lyx att i lugn och ro kunna ha längre samtal med klienterna, de lär mig en massa saker jag inte redan visste:) och det verkar som om de uppskattar en timmes snak med en svenska. Har alltid gillat  ömsesidigheten:)


Nu kommer något klychigt: tänk att alla har något att berätta, bara man har tid att lyssna, det är fantastiskt:) hahahhahaha.


Saker som är olika:

Färre cykelhjälmar här än hemma.

Kom ju på en orsaksförklaring till varför de röker mer, inget snus:)

Socialrådgivarna har flipflop på sig, hemma tror jag att man måste ha springskor:) om man arbetar på ett häkte, men jag kan ha fel. Olika ansvarsområden kräver olika skor, make sense.

Inte många går mot röd gubbe. Böter typ 600 kr. Så folk står snällt och väntar. Hur lätt regler kanforma oss samhällsvarelser:)

De säger inte -hej! i matbutikerna, eller så är det jag som inte hör eller ser sur ut:) fast de har ju så många andra artighetsfraser, tog upp det i tidigare inlägg.

Mer logik ideras : rolig=lugn / orolig=icke lugn.

Vi: rolig= rolig / orolig=icke lugn. Lätt att komma ihåg nu, väl använt ord.

De arbetar 37 h i veckan och betald lunch (statliga arbeten iaf) LYX! Vill också:)


De va de hele för idag!!! kram kram



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards